sligovitsj

Hoi Vreemde!

Wat is interactie?
Uitleg: wederzijdse werking op elkaar
Meer algemene term: sociale processen
Zie ook: sociogrammen
Rubriek: S14.2 psychische processen, S18.3 sociale proce…
Gevonden op
http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/interactie.htm

of in theater termen pratend,
De manier waarop je omgaat, beïnvloedt, reageert op je medespeler of publiek.
Gevonden op
http://www.theatercastellum.nl/cms_files/File/TECHNIEK/Overige%20downloads/

of schools simpel,
samenspel
Gevonden op
http://www.encyclo.nl/lokaal/10664

Vandaag werd ik buiten meerdere malen benaderd. Of het de interactie was door mijn benen, die bekneld werden door een panty, of het hondje dat ik als handtasje zo graag overal mee naartoe zou willen nemen, mijn zonnebril die ik met trots draag of om mij iets te verkopen… Het maakt me eigenlijk niet uit, waar die interactie vandaan kwam, het maakte mijn dag weer bijzonder.

Het begon met het dagelijks rondje van Bobby, mijn hondje. Het rondje die ik zo ongeveer 2 maal per dag loop (hmm… dat is 2 x 5 x 52 = 520 – 20%, voor de rondjes die ik niet loop af en toe, zijn 416 rondjes… Om duizelig van te worden, is het niet!)
Ik liep langs de grote speelboom van de woonwijk, waar ook ditmaal kindjes aan het spelen waren. Het snuffelende beestje rook een onbekende geur van een klein wezentje. Met zijn vier pootjes wandelden het beestje naar het wezentje. Het wezentje dat een meisje was, zei heel duidelijk: ‘Nee hond!’ Het beestje dat dus een hond is, was meteen alert. Het woord ‘Nee’ werd meteen herkend en ze snuffelden weer verder. Ik zei: ‘Goedzo!’ tegen het plotseling weer verlegen meisje, gaf haar een glimlach en liep weer verder. *Plaatsvervangende trots, voor de moeder van het meisje*

Daarna kwam ik een jonge tegen op straat. Hij vroeg of hij mij wat kon vragen. “Maar natuurlijk kan dat.” Of ik een afspraak kon maken om de vuilnisbakken schoon te maken. Sorry mijn ouders zijn niet thuis, dus je zou het een andere keer moeten proberen. Ik liep weer verder naar huis zo’n 20 meter verder. Nog geen 5 minuten later, belt er iemand aan. Of ik een afspraak wil maken om de vuilnisbakken schoon te maken. Zelfde jongen. Wat denk jezelf?! *Opwekkende irritatie*

Op weg naar de stad, fiets neerzetten en opzoek naar schoenen. “Hee” werd
er naar mij geroepen. Een jongen… (kijk naar achter) tje… Pff… “Mooie bril!” Komt er nog achteraan geroepen. Ik denk, bedankt, zeg niets en loop de stad in. *Arrogantie*

Eenmaal schoenen passen in een winkel. Kreeg ik de complimenten naar me toe geslingerd. “De schoenen staan je erg mooi!” “Wat een leuk broekje heb je aan!”. Wat is shoppen toch fijn!!! Boeiend, dat het is om die schoenen mij te verkopen. Als ik er maar blij van wordt. Niet te veel nadenken (over achterliggende gedachtes), maar geniet er toch is van. *Blij*

Snel door naar de afspraak met Sanneke voor de drukkerij museum. Lopend naar het museum, komt er een man naar mij toe. De ‘dorpsgek’, “Héééee, lang niet gezien!” Ik trek een verbaasd gezicht. “Wat een mooie benen, heel sexy.” “Nou bedankt?” “Ben jij verloofd?” Ik had net een mooie ring gekocht en meteen om gedaan, kwam dat even goed uit, dus ik zeg: “Jaa, en getrouwd! Kijk maar!” En ik show mijn ring. Hij lacht en zegt me dat het de verkeerde vinger is. “Oh, wat stom van me!” en samen moeten we lachen. Allebei lopen we daarna weer ons eigen pad verder. *Vrolijk*

Interactie met vreemden, maakt het leven onberekenbaar en dus spannend. Durf men complimenten te geven, het maakt het op straat zo veel gezelliger. 

Dit bericht is gepubliceerd op mei 16, 2012 om 21:06 en is opgeslagen onder Inspiratie, Muziek. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Een gedachte over “Hoi Vreemde!

  1. sanneke op schreef:

    Joh, getrouwd en ik wist het niet eens! 😉 Ik vond het ook leuk, die gesprekjes op straat of in een winkel. Vandaag hoorde ik in de Jumbo ineens: ‘Nog altijd even cool, mevrouw, mooie panty!’ Het was een maillot die ik aan had, maar vooruit, toch erg leuk! Degene die het riep was een oud-leerling die ik een paar jaar terug les gaf trouwens. 🙂

Plaats een reactie