sligovitsj

Anna Aaron

Afgelopen dinsdag ben ik naar een Zwitserse sing and song-writer geweest. Anna Aaron in Tivoli, de spiegelbar(, te Utrecht).
Na weken hard werken op school, waarbij na de eerste twee weken zich al een sleur bestond in mijn leven met, opstaan, eten, school, huiswerk, slapen en vriendje… Vond ik dat ik maar is wat voor mezelf moest doen doordeweeks. Daarnaast was mijn eerste beoordelingsweek op de HKU begonnen en had ik mijn eerste voldoende voor typografie binnen. Dus op naar de website van Tivoli en zoeken naar een leuk bandje, zonder een enorm bedrag kwijt te zijn aan een ticket(, ben toch een student). Zo kwam ik bij Anna Aaron.

Op spotify en youtube klonk het niet fantastisch, maar het zou een goede afleiding zijn en…
Dat was ze ook!!! Wat een heerlijke afleiding, met haar mooi gevlochten en opgestoken haar, langs haar gezicht veren bungelend en op iedere wang een zwarte camouflage streep. Ze had een rauwe als lieve uitstraling tegelijk, vertegenwoordigend voor haar muziek.

Ik had een klasgenootje uitgenodigd. Met de vooroordeel dat het misschien wat meisjesachtige muziek zou kunnen zijn. Al wist ik van te voren dat er ook een rauw randje aan zat. Allebei gingen we individueel van huis naar Tivoli. Er stond geen rij voor de ingang, kaartjes waren nog te koop, de ticket controleur keek mij lachend toe wachtend tot ik de lange gang eindelijk bij hem was aangekomen, drie trappen later  liep ik langs de garderobe en kwam ik een lege zaal binnen.
De zaal was zo goed als leeg afgezien van een scheidingswand, meubilair en een aantal gasten. Waar heb ik die arme jonge, mijn klasgenootje, mee naartoe gebracht, dacht ik. Nog geen 5 minuten later was hij er al… Hij kwam met een verbaasde blik naar binnen. Het was niet moeilijk mij te vinden in zo’n lege zaal. Haha.
Langzaam flikkerden de lichten uit, de professionele licht mannen kwamen te niet.
Maar gelukkig ontstond er in het decor een gat waar een klein onschuldig meisje uit kwam, met brutale schmink op haar wangen en verlichte gat in het decor werd weer zwart.
Anna Aaron introduceerde zichzelf niet, maar begon te zingen. Mensen verzamelde zich langzaam en treuzelend in de zaal. Ik bleef zitten, maar oh wat kon ik moeilijk blijven zitten na een paar nummers. Het klonk veel beter dan op spotify. Haar stem was veel dynamischer en de ‘rock’ nummers was mooi geschreeuw waarbij de hele band uitpakte. Zittend bedacht ik me dat ik me er alleen ook wel had vermaakt. Al was het met mijn klasgenootje ook gezellig!
Er was één man aanwezig die helemaal losging en de ruimte, die er ruimschoots was, goed in gebruik nam. Hij ging helemaal los. Na een tijdje zijn we er naast gaan staan, met de suggestie net zo los te gaan, maar daar was nog niet genoeg drank voor verspilt. Al stonden we niet stil, als merendeel van de oude lullen in de zaal…

Als je de naam van Anna Aaron ooit langs ziet komen bij een poppodium, laat je dan niet tegenhouden voor die paar euro (mij kostte het 8 euro). Ze is echt geweldig, ze kan ontzettend goed gevarieerd zingen. ‘Siren’ als vrolijk meisjes muziek, ‘Where are you David’ als meeslepend rocknummer of ‘Fire over the Forbidden Mountain’ een vreemd psychisch nummer waar ze haar extremere kant op zoekt. Bij het laatste nummer die ik benoem, is ze zeer experimenteel, voor de random luister misschien niet het meest aangenaam. Luister daar doorheen en geniet van haar mee wiegende geluiden.

Na afloop heb ik nog een souvenir meegenomen, LP gesigneerd door Anna Aaron zelf!

Grafisch ook nog een leuk beeld om naar te kijken!

Anna Aaron “Sea Monsters” video directed by Germinal Roaux.
Meer weten over Germinal Rouax, klik dan op de onderstaande foto.

Dit bericht is gepubliceerd op oktober 28, 2012 om 14:01 en is opgeslagen onder Inspiratie, Muziek. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

2 gedachten over “Anna Aaron

  1. Can I use some of the content from your site on mine? I will make sure to link back to it 🙂

Geef een reactie

