sligovitsj

Routine met een twist

Ik, Maxime, ben werkloze burger en als werkloze burger moet je jezelf bezig houden.

Mijn dag:

Wakker worden gemaakt door ouders, die zeuren over het verduisterend rolgordijn die ik niet heb dicht gedaan (???), waarbij ik mij telkens afvraag wat dat nog uit maakt als ik ik wakker moet worden…

Twee uur nadat ik weer in slaap was gevallen, na mijn ouderlijke wekker, check ik facebook. Vervolgens strompel ik naar beneden waar ik hartelijk wordt begroet door een Bobby (mijn allerliefste hondje en enige hondje). Bedenk dat ze voor 12 uur moet worden uitgelaten (van mijn moeder). Dan zie ik het welbekende klusjes-nota, die iedere dag trouw op tafel ligt:

‘Lieve max, 
De hond heeft eten gehad,
wil je haar uitlaten het liefst voor 12 uur.
Je kan je kamer nog even opruimen?
En wil je alsjeblieft de hond uitlaten.
Liefs Mam’

Jajajaja
(versnelling) ontbijten, gtst kijken (zelfs dat doe ik nu en soms koffie tijd als ik op tijd wakker word), douche, hond uitlaten, mezelf voorbereiden als huisvrouw (stofzuigen, dweilen, wasje draaien), lunchen, tv kijken, facebooke, froot.nl doorspitten, snoepen, andere sites opzoeken en nogmaals de hond uitlaten…

Uiteindelijk is de dag bijna afgelopen en gaan we avond eten. Zo af en toe kook ik wel is. Pasta carbonara is mijn favoriet van de laatste tijd, simpel en Jammie!

En dan stort ik me na het eten weer op alle media.
Die gisteravond overigens niet al te best was (EK, voetbal, Nederland – Duitsland).
Wat mij eerst uit alle frustratie liet (vr)eten en daarna ter compensatie liet hardlopen, zodat ik weer vredig kon slapen.

Maar weet u? Na deze negatieve routinematige dagbeschrijving hou ik mezelf ook wel is op een positieve manier bezig (en dat zeg ik u met een lach):

 

Dit bericht is gepubliceerd op juni 14, 2012 om 21:50 en is opgeslagen onder Creaties, Maxime. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Geef een reactie

