sligovitsj

Huiswerk opdracht ArtEZ

Verdrietig Symbool

Blij Symbool

Voorproefje van mijn huiswerkopdracht van kunstacademie ArtEZ.
De opdracht:

Presenteer een serie van drie beschilderde of beplakte paneeltjes
met de maten 15 X 21 cm en minimaal 1,8 cm dik. Het thema van de
serie is: ‘visuele communicatie’. De paneeltjes horen zichtbaar
bij elkaar, van welke kant je ze ook bekijkt (’t is een serie,
natuurlijk…), maar hebben binnen het thema een eigen onderwerp.

Je kan uit 12 gegeven opdrachten kiezen en je moet er 2 uitkiezen. Dit is 1 van mijn gekozen opdrachten. Ik heb gekozen om visuele communicatie uit te beelden in emoties. Aan de ene kant van het paneeltje doe ik dat doormiddel van een getekend gezicht (met achtergrond van krantenartikelen) en aan de andere kant (zoals de bovenstaande afbeeldingen) met een symbool, ondersteund door krantenafbeeldingen. Het eerste paneeltje staat voor verdriet en het tweede paneeltje staat voor gelukkig/blij /vrolijk zijn. Het derde paneeltje zal de emotie kwaad op zich nemen.

Bijna een week geleden heb ik mij opgegeven voor de selectie voor Graphic Design op ArtEZ in Zwolle… Binnen 4 weken zal ik te horen krijgen wanneer de selectie is.

nieuwe foto’s: (06-03-12)

Bliksem, Bloem en Paraplu met laarzen

Ik ben tevreden over de bloem en de paraplu, maar over de bliksem totaal niet. De bliksem is veel minder sterk, voor zo’n sterke emotie als kwaad… Daarom ga ik daar nog aan werken. Ook twijfel ik of ik meer krant moet laten zien bij de parplu, want dat er gebruik is gemaakt van krant komt niet sterk naar voren. De regendruppels zijn ook van krant maar dit is selcht te zien omdat ze blauw geverfd zijn, dus ik zit eraan te denken een aantal druppels toe te voegen die niet blauw geschilderd zijn, misschien komt de ‘krant’ dan beter naar voren.

Proef, toekomstig andere kant van kwaad.

Dit is een voorstudie van de toekomstige andere zijdes van de paneeltjes. Nu zie je ook waarom het zo belangrijk is dat de ‘krant’ er ook goed uit komt bij de andere zijde, aangezien alle zijdes goed bij elkaar moeten passen.
Ik heb op dit paneeltje geëxperimenteerd, hoe ik het gezicht op de krant kreeg en met wat voor materiaal. Inkt bleek toch te ligt te zijn en niet sterk genoeg uit te komen (vooral op het donkere stuk van de krant), daarom heb ik daar met zwarte verf de lijnen versterkt. Ook de kleine accenten kwamen niet goed uit dus die heb ik met een zwarte fineliner erop gezet.
Ook heb ik onderzocht hoe ik het best een collage effect als achtergrond kan maken.

Dit bericht is gepubliceerd op maart 5, 2012 om 14:49 en is opgeslagen onder Creaties. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

2 gedachten over “Huiswerk opdracht ArtEZ

  1. Ik vind dat verdrietig ontwerp erg indrukwekkend, kan ik echt heel lang naar kijken en symbolisch.

Geef een reactie

