sligovitsj

Portret

Na nachten lopen zweten, draaien en dromen… Kon ik eindelijk weer aan de slag eergisteren aan mijn portfolio. Afgelopen dagen heb ik veel gedroomd! En één daarvan was een ware nachtmerrie. Ik was op een school en er waren allemaal toelatingspresentaties van een kunstacademie. In mijn gedachte had ik veel kritiek op de presentaties, maar soms was ik ook wat jaloers op de mooie dingen die werden gepresenteerd… De dingen die ik mooi vond sloeg ik op in mijn geheugen, zodat ik die ook kon gebruiken voor de toelating. We waren in groepjes ingedeeld en opeens vroeg ik mij af wanneer ik zou moeten presenteren. Ik kwam erachter dat iedere dag iemand anders een presentatie moest laten zien. Ik keek in mijn groepje wie er allemaal een presentatie had gedaan… Ik was de enige die nog niet had gepresenteerd! Dus ik moest morgen (in mijn droom) mijn presentatie houden en ik had nog NIETS! Ik kreeg het warm en ik kon niet meer goed nadenken. Ik had alleen de middag en avond nog om aan mijn presentatie te werken. Voor dat ik het wist zat ik al met een brok in mijn keel bij het avond eten. Waarbij ik wel heel kalm dacht: ‘We hebben morgen nog wel even de tijd om eraan te werken’. NO WAY Op dat moment werd ik wakker. Ik vond mezelf zo stom dat ik alles op laatste moment deed dat ik sinds eergisteren druk bezig ben met tekenen en schilderen.

Ik heb voorgenomen, maar een keertje dingen AF te maken. Zo slingerde het portret van mijn buurjongetje al maanden (sinds de zomervakantie) rond. Nu eindelijk is die af. Het resultaat is niet geweldig en op een foto ontdek je altijd meer foutjes. Maar ik las nog lang geleden een kort berichtje van mijn (ex) tekendocente, waar in stond dat ik niet altijd zo hard en kritisch op mezelf moet zijn, dus dat ga ik maar is doen. Met pijn in mijn hart zeg ik dan ook, dat ik best trots ben op mijn portret van mijn buurjongetje en meisje! Voor een eerste keer portret schilderen met acryl…

Senne en Ilja

Senne en Ilja

Wat mij opvalt is dat ik onder het schilderen helemaal niet door had zoveel gebruik te maken van kleur. Ik moet zeggen dat er in de foto meer contrast te zien is dan in het echt. 

 

 

Dit bericht is gepubliceerd op februari 21, 2012 om 12:28 en is opgeslagen onder Creaties. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Geef een reactie

